Bisherige Auswahl:
keine Auswahl
Ergebnis einschränken:
|
 |
Bemerkungen / Titelliste: |
01. "Galliard Battaglia ? 5, SSWV 59" 02. "Es steh Gott auf, SWV 356" 03. "Paduan Dolorosa ? 4, SSWV 42" 04. "Der V. Kriegs-Angst-Seufzer" 05. "Courant Dolorosa ? 4, SSWV 47" 06. "Musicalische Kürbs-Hütte: 1. Mit der Zeit ich kommen bin" 07. "Musicalische Kürbs-Hütte: 4. Mensch, ich kann es leichtlich gl?uben" 08. "Musicalische Kürbs-Hütte: 6. Sieh mich an und denke dran" 09. "Musicalische Kürbs-Hütte: 9. Die Zeit und wir vergehn" 10. "Musicalische Kürbs-Hütte: 10. Ich und meine Bl?tter wissen" 11. "Unser Leben ist ein Schatten" 12. "Siehe, wie fein und lieblich ist's (Prima pars), SWV48" 13. "Jetzund liebet" 14. "Suite a 5 in d: Gagliard" 15. "Auf und springet" 16. "Suite a 5 in d: Sarabande" 17. "In seiner Liebsten Armen" 18. "Suite a 5 in C: Gagliard" 19. "Suite a 5 in C: Ballet" 20. "Mein liebstes Seelchen, lasst uns leben" 21. "Jetzund k?mmt die Nacht herbei" 22. "Ich steh in Angst und Pein" 23. "Das Leid ist hier" 24. "Ruh-Begr?bniss der kleinen Kinderlein" 25. "Paduan ? 4, SSWV 43" 26. "Canzon ? 4 Cornetto, SSWV 56" 27. "Verleih uns Frieden gn?diglich, SWV 354" 28. "Canzon ? 5 ad imitationem Bergamasca Anglica, SSWV 64" 29. "Lobet Gott in seinem Heiligtum" 30. "Jauchzendes Friedensbeschlusslied" 31. "Lehre uns bedenken"
|
 | Anzahl der Tonträger: |
1 |
 | Extra-Infos: |
Hathor Consort/ Romina Lischka / Works By Schutz |
 | Beschreibung: | Königsberg in East Prussia (now Kaliningrad, Russia) was a rare haven of peace during the Thirty Years' War thanks to it's geographical location. Many people, including artists and musicians, fled there from the horrors of plague and war. Heinrich Albert, a pupil of Heinrich Schütz (his cousin) and Johann Hermann Schein, the Thomaskantor in Leipzig, was appointed cathedral organist in the city in 1630. His garden hut, overgrown with pumpkin vines and suitably dubbed the 'pumpkin hut' (Kürbishütte), became the meeting place of the Königsberg Circle of Poets: a refuge and a space for cutting-edge creativity, spared from direct involvement in the war. Five musical tableaux, depicting different stages in the war, take the listener on an emotional journey and reflect the everyday emotions people of the period experienced: hope, fear, a longing for peace - but also despair and wrestling with faith in the face of the devastation of war., Runningtime: 00:00:00, Bass Viol: Thomas Baeté, Bass [Consort Bass]: Irene Klein, Cornett: Lambert Colson, Directed By, Treble Viol: Romina Lischka, Ensemble: Hathor Consort, Harp: Giovanna Pessi, Organ: Reitze Smits, Soprano Vocals: Dorothee Mields, Tenor Viol: Elizabeth Rumsey, Viol [Alto Viol]: Liam Fennelly, Violin: Sophie Gent, Written-By: Samuel Scheidt, Written-By: Heinrich Schütz, Written-By: Samuel Scheidt, Written-By: Johann Hildebrand (2), Written-By: Samuel Scheidt, Written-By: Heinrich Albert, Written-By: Johannes Bach, Written-By: Heinrich Schütz, Written-By: Heinrich Albert, Written-By: Andreas Hammerschmidt, Written-By: Heinrich Albert, Written-By: Andreas Hammerschmidt, Written-By: Heinrich Albert, Written-By: Andreas Hammerschmidt, Written-By: Andreas Hammerschmidt, Written-By: Heinrich Albert, Written-By: Johann Nauwach, Written-By: Heinrich Albert, Written-By: Heinrich Albert, Written-By: Johann Hermann Schein, Written-By: Samuel Scheidt, Written-By: Samuel Scheidt, Written-By: Heinrich Schütz, Written-By: Samuel Scheidt, Written-By: Heinrich Albert, Written-By: Michael Jacobi, Written-By: Johann Hermann Schein, Labelcode RMEE913.2 (RAM 1913), Recorded At Begijnhofkerk, Sint-Truiden |  | Herstellernummer: |
RAM1913 |
 | Details zur Produktsicherheit
Verantwortliche Person für die EU:
OUTHERE SA Rue de l\'Épargne 29, 1000 Brüssel, BE info@outhere-music.com |  |
|
Zu diesem Artikel liegen leider noch keine Bewertungen vor.
|  |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
- Du besitzst "Heinrich Alberts Kürbishütte" oder kennst den Artikel bereits?
- Dann schreibe doch eine Produktbewertung.
- Wir belohnen deine Mühen mit Bewertungspunkten, einlösbar für exklusive Gratisartikel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|