Thousand Knives Of Ryuichi Sakamoto

Ryuichi Sakamoto
Thousand Knives Of Ryuichi Sakamoto

16,89 EUR
CD
Wewantsounds / Indigo
veröffentlicht: 19.08.2022
Versandkosten sind gemindert.
13 Besucher
sehen sich das Produkt an
Lieferung nach US in: 4-8 Werktagen (nur noch 8 Stück auf Lager)
Sales Rank: Nr. 3656 in Electro
Nr. 13669 in Dance&Electronic
Stil: Electro
Artikel Nr.: 2099439672

Weitere Produkte von Ryuichi Sakamoto

Zubehör

Inhalt:

Bemerkungen / Titelliste: 1.1 Thousand Knives
1.2 Island of Woods
1.3 Grasshoppers
1.4 Das Neue Japanische Elektronische Volkslied
1.5 Plastic Bamboo
1.6 The End of Asia
Anzahl der Tonträger: 1
Regionalcode: 0  Was bedeutet das? Bitte beachte die Informationen zum Regionalcode:
DVDs und Blu-Rays sind oft ländercodiert und nicht weltweit abspielbar. Bitte prüfe, ob dein Abspielgerät mit dem Regionalcode des Artikels kompatibel ist.

DVD Code - Region
0/frei - Inoffizieller Begriff für "weltweit".
1 - USA, Kanada und US-Außenterritorien
2 - West- und Mitteleuropa (einschließlich französische Überseegebiete und Grönland), Südafrika, Ägypten und Naher Osten, Japan
3 - Südostasien, Südkorea, Hongkong, Indonesien, Philippinen, Taiwan
4 - Australien, Neuseeland, Mexiko, Zentralamerika, Südamerika
5 - Russland und andere Länder der ehemaligen UdSSR, Osteuropa, Indien und andere Länder Asiens, Afrika (außer Ägypten und Südafrika)
6 - Volksrepublik China
7 - Reserviert für zukünftige Nutzung, gelegentlich für Presse-Samples benutzt
8 - Internationales Territorium, zum Beispiel in Flugzeugen oder auf Schiffen

Blu-Ray Code - Region
frei/0 - Inoffizieller Begriff für "weltweit".
A/1 - Nord- und Südamerika (ohne französische Überseegebiete), Japan, Korea, Taiwan, Hongkong und Südostasien
B/2 - Europa (einschließlich französische Überseegebiete und Grönland, ohne Russland), Naher Osten, Afrika, Ozeanien
C/3 - Indien, Nepal, China, Russland, Zentral- und Südasien
Beschreibung:Wewantsounds present a reissue of Ryuichi Sakamoto's first solo album Thousand Knives Of, originally released in 1978 on the sought-after Better Days label. Save for a small-scale release in 1982, this is the first time the album is being released on vinyl outside of Japan. 1978 was a key year for Japanese music. Haruomi Hosono, one of the country's most innovative musicians had just formed Yellow Magic Orchestra pursuing the sonic experimentation he had started with his solo album Paraiso. The album, recorded between December '77 and January '78, featured both Ryuichi Sakamoto and Yukihiro Takahashi. Hosono quickly invited both musicians to form YMO but before the group could release their first album, Sakamoto entered the Nippon Columbia studios in April 1978 with a plan. Sakamoto had become an in-demand session musician after studying composition at the Tokyo University of Art and had played on many key albums of the time, such as Taeko Ohnuki's Sunshower (1977) and Tatsuro Yamashita Spacy (1977). This led to an invitation by Hosono to feature on Paraiso. A penchant for avant-garde and improvisation had gotten Sakamoto interested in electronic music early on, and with Thousand Knives he decided to get Hideki Matsutake on board as he had mastered the art of synth programming following a stint with Electronic Music pioneer Isao Tomita. Thousand Knives took several months to record as Sakamoto would be busy during the day with his session work and would only record at night. Named after Belgian-born poet Henri Michaux's description of a mescaline experience, the album is a reflection on how synthesizer technology might come to change the face of music. The first side conceived as a long suite opens with the title track and a recitation of the Mao Zedong poem "Jinggang Mountain" filtered through a vocoder, before morphing into a mid-tempo synthpop instrumental. It is followed by "Island Of Woods", a ten-minute track buzzing with insect-like synth sounds. Side one ends with "Grasshoppers", a beautiful acoustic piano melody underlined by a subtle synthesizer soundscape. Side two opens with "Das Neue Japanische Elektronische Volkslied", acknowledging the influence of the German sound spearheaded by Kraftwerk. The track features a mid-tempo metronomic beat skillfully intertwined with a Japanese folk sounding melody. The album ends with two catchy up-tempo synthpop tunes in the form of "Plastic Bamboo" and "The End Of Asia", which both became staples of YMO's and Sakamoto's live shows. YMO's sound included various influences from it's three members but there is no denying Thousand Knives paved the way for the group's Computer Music sound. Remastered from the original tapes by renowned producer and engineer Seigen Ono., Runningtime: 00:00:00, Labelcode WEWA24.2
Anzahl der Titel: 6
Herstellernummer: 05232592
Details zur Produktsicherheit

Weitere Produkte von Wewantsounds / Indigo

Alle Anzeigen
Kunden, die dieses Produkt gekauft haben, haben auch Folgende gekauft

Produktbewertungen

Eigene Bewertung verfassen
Zu diesem Artikel liegen leider noch keine Bewertungen vor.