Die Klavierwerke vol.10

Thomas Schultz
Die Klavierwerke vol.10Audio

16,59 EUR  13,39 EUR
CD
Mode Records
Versandkosten sind gemindert.
Die Klavierwerke vol.10 110 Besucher
sehen sich das Produkt an
Lieferung nach US in: 3-7 Werktagen (nur noch 1 Stück auf Lager)
Sales Rank: Nr. 952 in Klavier
Nr. 4801 in Klassik
Stil: Klavier
Artikel Nr.: 2098273475

Zubehör

Inhalt:

Bemerkungen / Titelliste: Stücke für Klavier Nr. 1-2 (1936)
MP3 Audio jetzt kostenlos anhören 01. "Nr. 1 Slowly"
MP3 Audio jetzt kostenlos anhören 02. "Nr. 2 Quite fast"
Konzert für Klavier und Orchester (1957/58) (Auszug)
MP3 Audio jetzt kostenlos anhören 03. "1. Ohne Satzbezeichnung"
MP3 Audio jetzt kostenlos anhören 04. "2. Ohne Satzbezeichnung"
MP3 Audio jetzt kostenlos anhören 05. "3. Ohne Satzbezeichnung"
MP3 Audio jetzt kostenlos anhören 06. "4. Ohne Satzbezeichnung"
MP3 Audio jetzt kostenlos anhören 07. "5. Ohne Satzbezeichnung"
MP3 Audio jetzt kostenlos anhören 08. "6. Ohne Satzbezeichnung"
Stücke für Klavier Nr. 1-2 (1946)
MP3 Audio jetzt kostenlos anhören 09. "Nr. 1 3 - 5 - 2"
MP3 Audio jetzt kostenlos anhören 10. "Nr. 2 2 1/4 - 3 3/4 - 1 3/4 - 2 1/4"
MP3 Audio jetzt kostenlos anhören 11. "Swinging (1989)"
Anzahl der Tonträger: 1
Extra-Infos: Thomas Schultz
Beschreibung:The Solo for Piano is part of the legendary "Concert for Piano and Orchestra." It is an indeterminate work, consisting of 63 pages made of 84 different types of composition, each appearing as it's own type of notation. The performer creates his own performance by choosing which pages to play and in which order; pages can also be omitted. Cage began by choosing, using chance operations, a way of composing based on either his Music for Piano series - single notes, or on Winter Music - chords, or aggregates of notes. Chance operations would also determine whether a variation on one of these two types would be used or whether something completely new, with it's own subsequent variations, would be written. When Cage wrote the Two Pieces for Piano (1935), he was already studying with Arnold Schoenberg. Schoenberg's influence on Cage undoubtedly accounts for the music's 12-tone-row-based organization, but Cage's own version of this system had the twelve note series broken down into short pitch/rhythm cells. Later Cage began a study of Indian philosophy and came to believe that the purpose of music is "to imitate nature in it's manner of operation" and "to sober and quiet the mind thus rendering it susceptible to divine influences." These principles underlie another set of piano pieces that Cage wrote in the months May to August, 1946, entitled again, Two Pieces for Piano (1946). These later pieces are more extensively worked out and possess a sense of urgency and heightened drama, brought about in the first piece by long silences and in the second by a quicker flow and variety of musical events distributed over a greater range of the instrument. The silences heard in the first piece are an early example of what later became a pillar of Cage's thought and music - the primacy of silence., Runningtime: 00:00:00, Labelcode MDES304.2
Herstellernummer: MODE304
Details zur Produktsicherheit

Weitere Produkte von Mode Records

Alle Anzeigen

Produktbewertungen

Eigene Bewertung verfassen
Zu diesem Artikel liegen leider noch keine Bewertungen vor.